Monday, November 7, 2011

HARI RAYA DI PERANTAUAN

salam
 بسم الله الرحمن الرحيم

hye semua.. tajuk je kemain nak gah. perantauan la sangat. hehe. terengganu je pon. tapi, sebab aku x balik beraya di kampung dengan family terchenta, rase la jugak macam kat perantauan. bajet overseass. ngeh3.



2-3 days before raya tu, memang sebak plus sedih, lonely macam-macam lah. sebab kat tempat orang kan.. tak de family pulak tu. tapi, member-member still ada and doranglah yang menguatkan sikit hati neyh. kalau x memang confirm arh terburai sorang-sorang di pagi raya. plus, sambil dengar takbir raya. T-T

ok, balik kepada topik raya. macam mana aku sambut raya tahun ney? kuang3. plan asal ingat nak makan maggi and study je. haha. but it was so unexpected when my classmates, beeha and wawe ajak pergi beraya sesame. at first tu, macam-macam nak x nak pegi sebabnye segan. tapi last2 join lah jugak.



kitorang konvoi 2 keta beraya dekat area besut. yang join raya ney, aku, beeha, sheda, miss amrien, miss salma, wawe, pachi and amir. bestlah dorang sume neyh. actually, kitorang sebelum ney xde la rapat mane sangat pon, tapi sebab kali ney raye sekali, maka silaturrahim tu pon terjalin. hehe. alhamdulillah, kalau x sampai bile mesti aku x tegor punya. al maklumlah, aku kan pemalu sikit. hua hua hua.

antara destinasi kitorang [i'll make it short] ;

# rumah first, rumah alyaa. best g rumah dye. mak ayah dye memag gile kentang peramah.

# rumah second, Amani Buck. yang aku x leh lupe rendang dye. muahaha. dasar kuat makan.

# then, pegi umah Damia. yang ney memang x masok dalam plan langsung. last minute baru call dye. tapi mak aaiiii... makanan giler banyak.. jap aku list, sate, tapai, ketupat, kek batik, mee goreng and air coke. kat rumah Mia ney memang kitorang dah full tank. haha

#pastu, rumah Apit. makan jugak rumah Apit ney pon. btw sebelum aku lupa, mak Apit sakit, kencing manis x silap. and doa-dokanlah supaya mak dye cepat sembuh k. aminn.. erm, ayah dye kelakar. bukan sikit, banyaaak.. hihi

# last skali, rumah adik miss salma. baek giler family dorang ney..sangat peramah..makan jugak kat sini pon k..haha. dengan nasik himpit nye, pulut bakar segala bagai.

malam tu memang kekenyangan larh! x yah makan pape daa.alhamdulillah, dapat jugak merasa raya di perantauan dengan member-member. at least, xde la sedih sorang-sorang dalam bilik. kalau x memang wuuaaaaaa.. sedih tahap gaban. ok, sampai sini saje.

selamat hari raya aidi adha semua ^-^


ape motif letak gambar penguin??
sebab comel kot
haha

0 mangsa x bersalah:

Post a Comment