Tuesday, August 9, 2011

DIARI RAMADHAN_hari kelapan [kecurian dan doa ketika ditimpa bencana]

salam.

 بسم الله الرحمن الرحيم

ok.. malam ney ade kejadian x diingini berlaku. nak dijadikan cerita, ada 1 kecurian berlaku dekat blok haku. walaweyh, jadik time orang tengah beribadat kottt!

#sape mangsa kejadian 2??

#bende ape hilang??

#hilang bile??

#kunci bilik x??

#macam mane dye masok eh???

#xde orang nampak ke??


mang x caye arh masa mula2 aku tawu 2. soklan kat atas ney la yang mule2 aku tnye kat roommate aku. then terjawablah satu demi persoalan aku 2.

#mangsanya tuuuuttt.

#fon dye n duet [fon baru kot,warranty pon x abes g n duet bape tah,aku pon x pasti]

#ney mesti korang agak kurang percaye,hilang time orang tengah tarawikh! [wahai manusia,x pegi tarawikhkah anda???]

#yang pelik 2 dye kunci bilik laa! bukan salah dye pon. [musykil2]

#dipercayai pencuri 2 masukkan tangan dye kot tingkap and besar la jugak lubang tu. kire macam mampu laa untuk dye capai mende je atas meja kawan aku 2.


#nak dijadikan cerite,masa kejadian 2,roommate kawan aku ney ade je kat sebelah bilik dorang. tapi disebabkan x dengar mende2 pon. xde la syak mende2 jadi.

hurm..sebab bulan pose kan. x sangka ada jugak manusia yang x de hati perot menyusahkan orang lain time bulan2 mulia neh. kalau ikot 2 syaitan dah diikat,tapi apesal laa ade jugak kes2 macam2 ney??? nak tawu jawapan dye klik sini


ney cheq ade ckit doa yang mampu kita amalkan ok. doa ditimpa bencana :]




Maksudnya:

Ya Allah, demi rahmatMu aku memohon maka janganlah Engkau serahkan aku kepada diriku walaupun sekelip mata dan perelokkanlah urusanku keseluruhannya, tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau.

hurm?? agak...

0 mangsa x bersalah:

Post a Comment